باحضور دبیرشورایعالی مناطق آزاد از پوستر ۳ رویداد مهم در غرفه منطقه آزاد اروند در سومین روز از هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، رونمایی شد. به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، پیش از ظهر امروز و با حضور حجت اله عبدالملکی دبیرشورایعالی مناطق آزاد و […]

 

باحضور دبیرشورایعالی مناطق آزاد از پوستر ۳ رویداد مهم در غرفه منطقه آزاد اروند در سومین روز از هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، پیش از ظهر امروز و با حضور حجت اله عبدالملکی دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، از پوستر اطلس سرمایه گذاری گردشگری مناطق آزاد، نخستین همایش گردشگری جنگ و کتاب جاذبه های گردشگری منطقه آزاد اروند رونمایی شد.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ضمن اشاره به تدوین ۱۰۰بسته سرمایه گذاری حوزه گردشگری در مناطق آزاد، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون۳.۱ میلیارد یورو سرمایه در مناطق آزاد جذب شده است.
وی با بیان اینکه در ماه های اخیر موتور محرک اقتصاد کشور بوده اند، خاطر نشان کرد: غالب مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور جاذبه های گردشگری و فرصت های سرمایه گذاری خوبی دارند که هر کدام ظرفیت تبدیل شدن به قطب گردشگری را دارند.
عبدالملکی تصریح کرد: بیش از یک هزار بسته سرمایه گذاری به ارزش ۲۰ میلیارد یورو تعریف شده و در ۱۲ رویداد داخلی و خارجی عرضه شده اند‌

وی گفت: در حوزه گردشگری نیز ۱۰۰ بسته سرمایه گذاری به ارزش یک میلیارد یورو تدوین شده است

این مقام مسئول مناطق آزاد را مقصدی برای سرمایه گذاران ایرانی و خارجی دانست و افزود: خروج سرمایه از کشور یک معضل بزرگ در کشور بوده که که با توسعه مناطق آزاد حجم قابل توجهی از خروج این سرمایه ها، متوقف شده است.

عبدالملکی تصریح کرد: گردشگری یکی از ارکان مهم مناطق آزاد است

دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اذعان داشت: گردشگری اقتصادی، درمانی، مقاومت و تجاری مهم ترین سرفصل های توسعه گردشگری در مناطق آزاد هستند که به صورت ممتد توسعه آنها پیگیری می شود.

  • منبع خبر : منطقه ازاداروند