همگام خبر دکتر مجید حیدری رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر در گفتگویی اختصاصی با همگام خبر با اشاره به نقش کلیدی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کشور در تمامی جریان ها و مسائل مهم گفت: سپاه پاسداران یکی از یادگاران انقلاب و امام خمینی (ره) برای نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشد و این نهاد […]

همگام خبر
دکتر مجید حیدری رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر در گفتگویی اختصاصی با همگام خبر با اشاره به نقش کلیدی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کشور در تمامی جریان ها و مسائل مهم گفت: سپاه پاسداران یکی از یادگاران انقلاب و امام خمینی (ره) برای نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشد و این نهاد توانسته است با اقدامات و فعالیت هایی که در کشور انجام می دهد، در رفع معضلات بسیار موفق عمل کند که جای تقدیر دارد.
وی ادامه داد: یکی از فعالیت های سپاه پاسداران به خصوص در خوزستان و شهرستان خرمشهر توجه به مسائل فرهنگی و جوانان است که خوشبختانه این اقدام باعث گردید انگیزه، نشاط و امید به آینده در فعالان فرهنگی و جوانان زنده شود.
حیدری بیان داشت: سپاه پاسداران همچنین در زمینه تامین امنیت کشور رشادت های فراوانی داشته است و سردار دلها یعنی حاج قاسم سلیمانی را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است، حاج قاسمی که توانست دست داعش را از سر دنیای اسلام قطع کند و بسیار شجاعانه و دلیرانه در میدان نبرد، دشمنان سرزمین مقدسمان را به نبرد می طلبید و جانش را فدا کرد تا گزندی به کشورمان وارد نشود.
همچنین سپاه پاسداران فعالیت های اجتماعی فراوانی در امداد رسانی به سیل زدگان و زلزله زدگان، در توجه به آبرسانی به روستاها، در ساخت و استحکام بخشی مسکن روستایی، در تامین سبدهای معیشتی برای محرومین و … داشته است که بسیار قابل تقدیر است.
در وصف سپاه سردار سرافرازمان حاج قاسم سلیمانی جمله خوبی دارد و آن جمله این است که در بخشی از عبارت‌های ما این ذکر می‌شود که سپاه یک ارگان است، یک نهاد و مؤسسه است. از عملکردها و از انتظاراتی که از سپاه وجود دارد، از تأثیر سپاه بر جامعه، در ابعاد فکری، در ابعاد هدایتی، در ابعاد جهادی، در ابعاد حمایتی، می‌توان این تصور را داشت که سپاه «منهج فکری» است؛ نه یک نهاد یا سازمان نظامی صرفاً کلاسیک از نوع دیگر سازمان‌ها. درست است که سپاه، ساختار، آیین‌نامه، قواعد و قوانینی دارد اما واقع مطلب، سپاه در عملکرد خود نشان داد که «منظومه فکری» و «مدرسه» است.
سپاه باید برای انقلاب بماند؛ سپاه مرکز سوءاستفاده شخصیت‌ها و گروه‌های سیاسی نیست. سپاه باید به کشور خط بدهد، نـه گـروه سیاسـی بـه سپاه خط بدهد. سپاه انقلاب است. سپاه جلودار است.این سپاه را با پیوند به دفاع مقدس، با فرهنگ دفاع مقدس و با اسطوره‌های شهید دفاع مقدس و آن‌ها که زنده مانده‌اند، نگه دارید. این‌ها ممکن است در معرض امراض باشند.
وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر و خدا قوت به تمامی خادمین مردم در سپاه پاسداران به خصوص در استان خوزستان و شهرستان خرمشهر گفت: مردان و زنانی که در سپاه مشغول خدمت به مردم هستند، قطعا نزد خداوند دارای ارج و قربی هستند که قابل شمارش نیست و این بدست نیامده است جز با تفکری که در سپاه یعنی خدمت به محرومین و مظلومین و مردم بوجود آمده است.

  • منبع خبر : همگام خبر