توسعه پارکینگ شلمچه با استعداد ۱۰۰ هزار خودرو/ اقدامات زیرساختی شلمچه به نحو شایسته‌ای انجام گرفته است رئیس ستاد مرکزی اربعین وزارت کشور در خلال بازدید از پایانه مرزی شلمچه، از اقدامات صورت گرفته در حیطه زیرساخت تردد زائران، تقدیر کرد. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، در ادامه عملیات […]

توسعه پارکینگ شلمچه با استعداد ۱۰۰ هزار خودرو/ اقدامات زیرساختی شلمچه به نحو شایسته‌ای انجام گرفته است

رئیس ستاد مرکزی اربعین وزارت کشور در خلال بازدید از پایانه مرزی شلمچه، از اقدامات صورت گرفته در حیطه زیرساخت تردد زائران، تقدیر کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، در ادامه عملیات اصلاح و ایجاد زیرساخت‌های پایانه مرزی شلمچه توسط ستاد اربعین حسینی سازمان منطقه آزاد اروند، معاون امنیتی و رئیس ستاد اربعین وزارت کشور در رأس هیأتی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی، نظامی و انتظامی استان خوزستان، از زیرساخت‌های اربعین حسینی در این مرز بازدید کرد.
سیدمجید میراحمدی در ابتدای این بازدید آخرین وضعیت پارکینگ ۹۰ هکتاری خودروهای زائرین را مورد بررسی قرار داد.
بازدید از موقعیت چند شهرستان در سایت مواکب مستقر در پایانه مرزی شلمچه، از دیگر بخش‌های این بازدید بود.
رئیس ستاد اربعین وزارت کشور، از پایانه مسافری و اقدامات زیرساختی در حال اجرا توسط ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند نیز، بازدید به عمل آورد.
همچنین امکانات استقرار و تردد زائران در شلمچه عراق، گفت‌وگو با مسئولان عراقی و بررسی شرایط بارانداز مسافری در آن‌سوی مرز، از نظر معاون امنیتی وزارت کشور گذر کرد.
رئیس ستاد مرکزی اربعین وزارت کشور در خلال این بازدید، بیان کرد: ستاد مرکزی اربعین برنامه‌هایی را برای توسعه زیرساخت‌های مرز شلمچه پیش‌بینی و به دستگاه‌ها ابلاغ کرده بود که پس از بازدید امروز، مشخص شد تمامی این برنامه‌ها به نحو شایسته‌ای صورت پذیرفته و در حال پیشرفت است.
میراحمدی افزود: پارکینگ ۹۰ هکتاری پایانه مرزی شلمچه به استعداد پذیرش ۱۰۰ هزار خودرو رسیده است در حالی که ظرفیت مورد نیاز در این مرز، حداکثر ۶۰ هزار خودرو است.
وی تصریح کرد: سرویس‌های بهداشتی مورد نیاز، سایه‌بان، مه‌پاش‌ها نیز مورد توجه قرار گرفته و در حال توسعه است.
رئیس ستاد مرکزی اربعین وزارت کشور، یادآور شد: اقدامات خوبی در زمینه آب و برق برای دو سوی مرز در حال انجام است و امکانات خوبی نیز توسط دولت عراق و ستاد اربعین منطقه آزاد اروند، در آن سوی مرز و در خاک عراق ایجاد شده است.
میراحمدی با پیش‌بینی ۴ میلیون نفر از مرزها در اربعین سال جاری، خاطرنشان کرد: زائران در سال جاری با شرایط متفاوتی در پایانه مرزی شلمچه مواجه خواهند بود و امکانات بهینه‌ای برای ایشان فراهم‌ آمده است.
پایان پیام/

  • منبع خبر : منطه ازاد اروند