مدیر آموزش، توسعه و تعالی کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند از برگزاری دوره های آموزشی حوزه صنعت، قوانین و مقررات صادرات و واردات و بهداشت و ایمنی کار در منطقه خبر داد. به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، ضیاء جعفری ضمن اعلام این خبر محورهای این دوره […]

 

مدیر آموزش، توسعه و تعالی کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند از برگزاری دوره های آموزشی حوزه صنعت، قوانین و مقررات صادرات و واردات و بهداشت و ایمنی کار در منطقه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، ضیاء جعفری ضمن اعلام این خبر محورهای این دوره ها را بسیار اثر گذار دانست و گفت: از جمله محورهای مهم که در اولین دوره از سری دوره های آموزشی در نظر گرفته شده بود؛ شرایط دریافت کارت بازرگانی، نحوه صدور پیش فاکتور، آشنایی با سیستم طبقه بندی کالا در نظام تجارت بین المللی، انواع صادرات کالا بر اساس قوانین گمرک، آشنایی با نکات مهم مقررات صادرات و واردات و آئین نامه های اجرایی آن، بود.

وی ضمن تأکید بر اهمیت و ضرروت برگزاری دوره های آموزشی جهت افزایش دانش و دست یابی به اهداف، ادامه داد: مراحل فرآیند صادرات و واردات، تعهدنامه ارزی و الزام به بازگشت ارز حاصل از صادرات و شیوه های برگشت ارز، نحوه واردات کالا در مقابل صادرات، استرداد حقوق ورودی معافیت و تخلف گمرکی، مبادلات مرزی و مرزنشینی و انواع ورود کالای مسافرتی، پستی و پته ای در مقایسه با ورود کالای تجاری نیز از دیگر محورهای آموزشی این دوره بود.

گفتنی است دوره های مذکور با درخواست و هماهنگی مدیریت توسعه نواحی صنعتی سازمان منطقه آزاد اروند از روز گذشته آغاز و تا پایان سال در منطقه آزاد اروند برای علاقه مندان بویژه فعالان حوزه صنعت، برگزار می شود.

  • منبع خبر : منطه ازاد اروند