مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با حضور در برنامه بازتاب سیمای مرکز آبادان، گفت: فرصت های از دست رفته منطقه که بیشترین آن در حوزه انرژی است و کسی تا کنون پیگیر برگشت آنها نبوده، می بایست بازگردانده شود. به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، محمد رضا اسکندری با اشاره […]

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با حضور در برنامه بازتاب سیمای مرکز آبادان، گفت: فرصت های از دست رفته منطقه که بیشترین آن در حوزه انرژی است و کسی تا کنون پیگیر برگشت آنها نبوده، می بایست بازگردانده شود.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، محمد رضا اسکندری با اشاره به اینکه بسیاری از اهداف مناطق آزاد از بدو تأسیس تا کنون محقق نشده است، اظهار داشت: در سال ۱۳۹۲ که قسمت های بیشتری به منطقه آزاد اروند الحاق گشت، طرحی در دولت تصویب شد تا سالانه در بودجه عمومی یک ردیف اختصاصی برای اروند در نظر گرفته شود و از این بودجه برای زیرساخت ها هزینه گردد.

اسکندری افزود: متأسفانه تا به امروز نه دولت در لایحه ای پیشنهاد می دهد و نه نمایندگان مجلس که لایحه بودجه را بررسی می کنند مدعی این موضوع بوده اند؛ به همین دلیل قسمت عمده ای از اعتباری که می بایست ظرف زیرساخت ها شود در اختیار سازمان منطقه آزاد اروند قرار نمی گیرد و این سازمان تا کنون یک ریال از بودجه عمومی استفاده نکرده است.

رئیس هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به محل درآمدهای این سازمان، توضیح داد: در مقطعی به دلیل ورود خودروها این سازمان درآمدهای نسبتا بهتری داشته که در حال حاضر این امتیاز قطع شده است.

محمد رضا اسکندری، ادامه داد: میزان در آمد حاصل از عوارض کل شرکت های منطقه بر مبنای مساحتی که اشغال کرده اند، مبلغی بیشتر از ۲۵۰ میلیارد تومان در سال نیست که به طور مثال پالایشگاه آبادان در سال ۱۴۰۱ عوارض پرداختی اش به سازمان منطقه آزاد اروند عددی بالغ بر ۲۳۴ میلیارد تومان است که بیشترین سهم از پرداخت عوارض شرکت ها را دارد و سهم فعالیت های عمرانی در منطقه می شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ فعالیت های عمرانی بویژه آسفالت و بهسازی معابر در سطح مناطق مختلف شهرستان های آبادان، خرمشهر و مینو شهر را از درآمدهای اختصاصی سازمان منطقه آزاد اروند، با پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و مبلغی حدود ۱۶۰ میلیارد تومان، آغاز کردیم. همچنین در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۲۳۸۲ میلیارد تومان قرارداد برای پروژه هایی که در شهرستان های آبادان و خرمشهر شروع شده اند و یا در مرحله رسیدن به اجرا هستند، منعقد نموده ایم.

این مقام مسئول با بیان اینکه افق فعالیت های عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند فراتر از آسفالت معابر است، اذعان داشت: برخی از فعالیت های عمرانی در حیطه وظایف شهرداری ها است که می بایست از بودجه های خود انجام دهند و سازمان منطقه آزاد اروند به سمت انجام پروژه های توسعه ای و ماندگار نظیر بلوار خلیج فارس و پل ۶ بانده در خرمشهر، برود.

  • منبع خبر : منطه ازاد اروند