به گزارش همگام خبر بخ نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه خرمشهر، محمدحیدری در جلسه شورای اشتغال شهرستان خرمشهر بیان کرد: دولت تمام تلاش خود را بکار خواهد بست زمینه ایجاد اشتغال پایداربه ویژه برای کارآفرینان و سرمایه گذاران را فراهم نماید. وی جذب کارآفرینان در کنارسرمایه گذاران را مهم بیان کرد و افزود: […]

 

به گزارش همگام خبر بخ نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه خرمشهر، محمدحیدری در جلسه شورای اشتغال شهرستان خرمشهر بیان کرد: دولت تمام تلاش خود را بکار خواهد بست زمینه ایجاد اشتغال پایداربه ویژه برای کارآفرینان و سرمایه گذاران را فراهم نماید.
وی جذب کارآفرینان در کنارسرمایه گذاران را مهم بیان کرد و افزود: متاسفانه بهره‌ وری پایین و هزینه‌ بالا یک آفت در خرمشهر و کشور شده است.
معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر به سفر اخیر استاندار خوزستان به خرمشهر اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط جدید که استاندارویژه از اختیارات تام برخوردار است وبه تبع آن در سفر وی به خرمشهر، به مساله اشتغال، رفع موانع تولید و فعال کردن حوزه اقتصادی تاکید ویژه شد.
حیدری خاطرنشان کرد: طرح های کارآفرین در حوزه‌های گوناگون به ویژه حوزه فضای مجازی و دنیای الکترونیک که سودآوری آن بالا و هزینه سرمایه‌گذاری پایینی دارد باید مورد توجه قرار گیرد.
وی مهمترین ماموریت دولت را رونق اقتصادی بیان کرد و افزود: شهرستان‌های مرزی نقش اساسی در برون رفت کشور از این تنگناهای اقتصادی ایفا می‌کنند.
نماینده عالی دولت در شهرستان با بیان اینکه خرمشهر از شهرستان‌های با موقعیت استراتژیک است که دولت به آن نظر دارد، گفت: این شهرستان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و همجواری با کشور عراق از ظرفیت‌هایی همچون بندر، گمرک، منطقه آزاد اروند و پایانه بین المللی شلمچه برخوردار است لذا برای متحول کردن اقتصاد منطقه باید قانون منطقه آزاد را اجرا کنیم اما قانون منطقه آزاد اروند به درستی انجام نمی‌شود.
وی ادامه داد: استاندار خوزستان درسفر خود به آبادان و خرمشهردستور داد تمام لنج‌ها کالاهای خود را وارد منطقه آزاد اروند نمایند.
حیدری بیان کرد: مجوز کالاهای ملوانی در شهرستان خرمشهربرای یک سال گرفته شده و طبق قانون این کالاها در سراسر خوزستان قابل عرضه است و هیچ نهاد و ارگانی حق تعرض به این کالا را ندارد و این ظرفیت بزرگی برای اشتغالزایی است.
فرماندار ویژه خرمشهر افزود: ظرفیت سازی برای ایجاد اشتغال از برنامه های مهم شهرستان باشد و اگر در کارگاههای تولیدی در حوزه های مختلف صنعت، بازرگانی، تجاری و خدمات برنامه ای نداشته باشیم اشتغال نیز نخواهیم داشت.