به گزارش همگام خبر به نقل از گروه سیاسی یکتاپرس، رئیس جمهور ضمن سفر یک روزه به استان خوزستان در نشستی با سران عشایر استان به بررسی معضل‌ها و مشکلات خوزستان و همچنین گفت‌وگوی مستقیم با آن‌ها پرداخت که در ادامه بخشی از این گفت‌وگوها را خواهید خواند. نادر فاضلی، یکی از شیوخ عرب […]

 

به گزارش همگام خبر به نقل از گروه سیاسی یکتاپرس، رئیس جمهور ضمن سفر یک روزه به استان خوزستان در نشستی با سران عشایر استان به بررسی معضل‌ها و مشکلات خوزستان و همچنین گفت‌وگوی مستقیم با آن‌ها پرداخت که در ادامه بخشی از این گفت‌وگوها را خواهید خواند.

نادر فاضلی، یکی از شیوخ عرب خوزستان در دیدار با رئیس جمهور اظهار کرد: اینجا دیار مردمانی است که هشت سال دفاع مقدس، رنج و دربه‌دری را به جان خریدند اما تن به ذلت ندادند.

وی خطاب به رئیس جمهور افزود: از اینکه استان خوزستان را به عنوان اولین مقصد سفر استانی خود انتخاب کردید تشکر می‌کنیم.

کمردرد شدید داری؟ با این روش از دردش خلاص شو!
کمردرد شدید داری؟ با این روش از دردش خلاص شو!

این شیخ عرب خوزستانی در تشریح مشکلات استان عنوان کرد: بیکاری جوانان، فاجعه زیست محیطی، خشکی تالاب شادگان و هورالعظیم، مصیبت کرونا و فاجعه خشکی نخیلات و بی‌آبی گاومیش‌ها از مهمترین مسائل و مشکلات استان است.

وی افزود: انتظار داریم که به خوزستان و خوزستانی‌ها اطمینان خاطر دهید که پروژه‌های انتقال آب از سرچشمه‌های کارون و دز متوقف و وزارت نفت و سازمان بنادر به وظیفه اجتماعی در خرمشهر، آبادان و شادگان عمل کنند.

بازارچه مرزی
فاضلی گفت: به وزارت کشور دستور دهید به وضعیت عمران خدماتی شهرداری ها و حقوق پرسنل توجه کند و جهت عمران روستایی بازارچه‌های مرزی را فعال کند.

این شیخ خوزستانی در رابطه با تعاملات فرهنگی با کشورهای همسایه عنوان کرد: همچنین خواهشمندیم دستور دهید تا مجوز اشتراکات فرهنگی، مذهبی و عشیره‌ای با کشور عراق ایجاد شود.

وی افزود: ما خواستار این هستیم که وزارت کشور شرایط تردد بین ساکنان مرزی با عراق را همانند آذربایجان بدون گذرنامه فراهم کند.

فاضلی همچنین با تاکید بر اهمیت تکمیل طرح آبرسانی الغدیر گفت: رودخانه کارون از دهانه اروند تا اهواز قابل کشتیرانی بوده که امروز به منبع فاضلاب تبدیل شده است.