حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی، در دومین جلسه ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی استان که با حضور اعضای این ستاد و همچنین حضور ویدئو کنفرانسی روسای دادگستری و دادستان های عمومی و انقلاب سراسر خوزستان برگزار شد، گفت: آنچه همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و هست، حق شرکت مردم در […]

حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی، در دومین جلسه ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی استان که با حضور اعضای این ستاد و همچنین حضور ویدئو کنفرانسی روسای دادگستری و دادستان های عمومی و انقلاب سراسر خوزستان برگزار شد، گفت: آنچه همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و هست، حق شرکت مردم در انتخابات و صیانت از آرای آنان است که باید به آن توجه بسیاری شود.
وی ادامه داد: مسائل اقتصادی که بیشتر آن ناشی از تحریم‌های همه جانبه کشورهای دشمن و دوست ماست، نباید مردم را از دستیابی به حقی که دارند مایوس کند چرا که همیشه فرصت برای حل مشکلات وجود دارد و فلسفه انتخابات برای همین تغییرات شیوه‌های مدیریتی و استفاده از فکرهای نو در کشور است.
حجت الاسلام والمسلمین مرادی با تاکید بر ضرورت رعایت انضباط در همه مراحل انتخابات، گفت: یکی از عوامل سلامت انتخابات اجرای منظم دستورالعمل‌ها و عمل به مفاد آن باتوجه به شرایط موجود است.
وی با بیان این که پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی در اولویت این ستاد است، تصریح کرد: از دو هفته پیش نکاتی به شکل تذکر به نامزدهای انتخاباتی و برخی افراد ارائه شده است.
حجت الاسلام و المسلمین مرادی در ادامه با تاکید بر ضرورت همکاری همه دستگاه‌های مختلف استان برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور و توجه به زیرساخت‌های لازم در این خصوص، از راه اندازی ستاد مرکزی رصد و پایش اخبار و اطلاعات مردمی زیر نظر ستاد پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی این استان خبر داد و گفت: این مرکز با فعالیت چند خط تلفن، آماده شنیدن اخبار مردمی است و هدف از راه اندازی این ستاد جلب مشارکت مردم در امر پیشگیری است.
در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی دبیر ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان خوزستان نیز به تشریح عملکرد این ستاد پرداخت و گفت:از زمان شروع فعالیت این ستاد در استان، ۲۷۹ مصوبه به تصویب رسیده است که حداقل ۶۰ مصوبه آن به صورت منطم و مستمر در دبیرخانه این ستاد در حال اجراست.
وی افزود: در جلساتی که در مرکز استان و شهرستان‌ها برگزار شده است، مسائل مهمی مطرح و نکات قابل توجهی مورد بررسی قرار گرفته است.
دبیر ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان خوزستان تصریح کرد: هدف این ستاد فراهم کردن همه فرایندها و جریان‌هایی است که موجب شود مردم به دعوت مقام معظم رهبری برای حضور در انتخابات لبیک گویند و با انتخاب افراد اصلح و صیانت از آرای آنان، شاهد ارتقای نظام جمهوری اسلامی ایران و تحقق اهداف مقام معظم رهبری و شهدای انقلاب باشیم.
در ادامه این جلسه، سایر اعضای ستاد نیز به ارائه نظرات، دیدگاه ها و پیشنهادات خود پیرامون مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پرداختند و در پایان مواردی به تصویب اعضای حاضر در این جلسه رسید.
گفتنی است سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خردادماه امسال در سراسر کشور برگزار می شود.