معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: با تشکیل دبیرخانه ومدیریت مستقل کانون های فرهنگی هنری در منطقه آزاد اروند، از یک ظرفیت مهم فرهنگی بهره مند شدیم. به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، قدرت اله طمیمیان در مراسم تقدیر از ۵ کانون فرهنگی هنری برتر […]

 

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: با تشکیل دبیرخانه ومدیریت مستقل کانون های فرهنگی هنری در منطقه آزاد اروند، از یک ظرفیت مهم فرهنگی بهره مند شدیم.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، قدرت اله طمیمیان در مراسم تقدیر از ۵ کانون فرهنگی هنری برتر مساجد که به مناسبت سالروز تاسیس این کانون ها انجام شد، خاطرنشان کرد: بسیار خرسند هستم که با تشکیل دبیرخانه ومدیریت مستقل کانون های فرهنگی هنری در منطقه آزاد اروند، از یک ظرفیت مهم فرهنگی بهره مند شدیم.
وی تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور را در جهت اعتلای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی مساجد تعریف دیگری پیدا کردند و کاربری آنها از یک مکان مذهبی صرف خارج شد.
طمیمیان افزود: در ایام انقلاب شکوهمند اسلامی نقش مساجد بعنوان کانون شکل گیری تصمیمات انقلابی برای مبارزه با رژیم طاغوت بسیار پررنگ بود و پس از آن در دوران دفاع مقدس؛ مساجد به یکی از مراکز مهم جذب نیرو و ستاد پشتیبانی جبهه و جنگ تبدیل شدند.
او با یادی از فرمایشات بنیانگذار جمهوری اسلامی که بیان کرده بودند «مسجد سنگر است و سنگرها را رها نکنید»، گفت: مساجد علاوه بر اثر مذهبی و معنوی به دلیل اهمیت فعالیت هایشان در برهه های مختلف نظیر انتخابات که مرکز اصلی رأی گیری هستند، از جایگاه بسیار والایی در میان جامعه برخوردارند.
وی مساجد را محلی برای تشکیل کانون های علمی دانست و خاطرنشان کرد:
در حوزه فعالیت های فرهنگی، مساجد افق دید گسترده ای داشتند و تنها به مناسک مذهبی بسنده نکرده و کارهای زیربنایی بسیارخوبی انجام دادند.
طمیمیان یادآور شد: در دهه ۷۰ که مقام معظم رهبری بحث تهاجم فرهنگی را مطرح نمود، این مساجد بودند که پیشرو در مبارزه با تهاجم فرهنگی گام برداشتند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با تأکید بر اینکه کانون ها نقش موثری در جذب جوانان و نوجوانان به مساجد ایفا کرده اند، اظهار داشت: استقبال خانواده ها از حضور فرزندانشان در مساجد ما را وادار می کند که رویکردمان در مساجد به روز باشد و تصمیمات نیز بر این اساس شکل بگیرد.
طمیمیان گفت: توجه به ورزش از ویژگی های مساجد است و بسیاری از قهرمانان ورزشی فعالیت شان را از مساجد شروع کردند از همین روی امید واریم پس از پایان همه گیری ویروس منحوس کرونا از مراکز ورزشی موجود در منطقه استفاده شود.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند ضمن ابراز امیدواری از اینکه بتوانند بخشی از نیازهای کانون های فرهنگی هنری مساجد را در سال ۱۴۰۰ تهیه کنند، تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب می بایست یکی از اولویت های خاص فعالیت کانون های فرهنگی هنری باشد و برنامه ریزی جهت اجرای اهداف این بیانیه در دستور کار کانون ها قرار گیرد.
در خاتمه این نشست نیز با اهدای لوح سپاس از ۵ کانون برتر فرهنگی هنری مساجد منطقه آزاد اروند، تقدیر بعمل آمد.