معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند در نشست خبری عصر امروز گفت: در زمان سیل سال گذشته سه کیلومتر از دیوار حائل آبادان با سرزمین مادری تخریب شد تا در کمال امنیت، آب وارد آبادان نشود. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند موعود شمخانی افزود: سیل […]

 

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند در نشست خبری عصر امروز گفت: در زمان سیل سال گذشته سه کیلومتر از دیوار حائل آبادان با سرزمین مادری تخریب شد تا در کمال امنیت، آب وارد آبادان نشود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند موعود شمخانی افزود: سیل سال گذشته شرایط سخت و فوق بحرانی را بر منطقه تحمیل کرد ولی در چنین شرایطی، اتخاذ تصمیمات سخت اما مهم و درست بر مبنای داده های علمی بسیار حائز اهمیت بود .
وی اظهار کرد: متاسفانه خروجی های خرمشهر – اهواز، جاده امام صادق و محور آبادان به اهواز توسط سیل بسته شده بودند و فقط یک راه خروجی برای منطقه باقی مانده بود.
معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند افزود: تنها خروجی منطقه محور آبادان – ماهشهر بود که باید برای حفظ آن بهترین راهکار را ارائه می دادیم.
شمخانی تصریح کرد: متاسفانه آب از طریق هور شادگان وارد این محور شد و خروجی آب از زیر جاده توسط کانال ها نیز محدود بود.
وی با اشاره به تصمیم گیری ستاد بحران استان خوزستان در جلسه شادگان گفت: در این جلسه تصمیم گرفته شد سه کیلومتر از مجموع سی کیلومتر دیواری که دور آبادان کشیده شده بود تخریب شود تا آب از این منطقه با سهولت عبور کند.
شمخانی بیان کرد: ما در تصمیمی سخت ولی در نهایت تدبیر، سه کیلومتر از دیوار را فدای شهر کردیم تا آب وارد جاده آبادان – ماهشهر نشود و حتی با این کار مانع ورود قطره ای آب به شهر شدیم.
معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: بدون شک اگر این تصمیم اجرایی نمی شد آب وارد شهر می شد و پیامدهای سختی برای شهروندان داشت.
وی در خصوص عدم بازسازی سه کیلومتر دیوار تخریب شده گفت: جاهایی که مانع طبیعی وجود دارد نیازی به حصارکشی نیست و آبی که در آن منطقه ورود کرد باعث ایجاد مانع طبیعی شده است.
شمخانی در ادامه افزود: سازمان منطقه آزاد اروند برای ایجاد امنیت در منطقه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد؛ ما در سیل جهادی ایستادیم و جهادی هم اعلام می کنیم عملکردی سریع، حیاتی و مدبرانه در زمان سیل داشتیم.