. حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری استان خوزستان در جلسه نظارت مستمر بر حوزه های قضایی استان ، با حضور حجت الاسلام بهمنش معاون قضایی و نظارت بر دادگاه ها و حجاریان معاون آمار و فناوری دادگستری خوزستان که بصورت ویدیو کنفرانس با روساء و دادستانهای حوزه های قضایی شوش ، […]

.

حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری استان خوزستان در جلسه نظارت مستمر بر حوزه های قضایی استان ، با حضور حجت الاسلام بهمنش معاون قضایی و نظارت بر دادگاه ها و حجاریان معاون آمار و فناوری دادگستری خوزستان که بصورت ویدیو کنفرانس با روساء و دادستانهای حوزه های قضایی شوش ، حمیدیه ، ایذه ، هندیجان و شاوور برگزار شد. بر استفاده از تمامی ظرفیت دستگاه قضایی برای ایجاد امنیت ، آرامش و کمک به حل مشکلات معیشتی مردم تاکید کرد و گفت: آن چیزی که برای دستگاه قضایی در این شرایط حساس کشور بسیار اهمیت بسزایی دارد ایجاد امنیت ، آرامش و کمک به حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است.

وی افزود: وظایف دستگاه قضایی برای احقاق حقوق مردم در سیاستهای جدید قوه قضائیه چند برابر شده که بخش اعظم آن به گره‌گشایی مشکلات مردم و همچنین ریش کن نمودن فقر، بیکاری و مشکلات فرهنگی که همه اینها زمینه های وقوع جرم در جامعه است می پردازد.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی بر نظارت جدی حوزه های قضایی سراسر استان بر تمامی دستگاه ها از باب حقوق عامه تاکید کرد و بیان داشت: همه روسای دادگستریها و دادستانها خوزستان باید نظارت جدی بر تمامی دستگاه ها از باب حقوق مردم خصوصاً قشر آسیب پذیر داشته باشند و در جهت ایجاد آرامش و حل مشکلات اقتصادی مردم از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکنند.

رئیس دستگاه قضایی خوزستان در ادامه خواستار برخورد قاطع و بدون اغماض با دستگاه های که حقوق مردم را تضییع می کنند شد و تصریح کرد:همکاران قضایی حوزه های سراسر استان نیز باید با جدیت پیگیری احقاق حقوق عامه را در اولویت برنامه های خود قرار دهند و اقدامات پیشگیرانه را در جهت رفع موانع حل مشکلات مردم داشته باشند و با افرادی که به دنبال تضییع حقوق مردم هستند با قاطعیت و بدون هراس از جوسازی برخورد لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به سرقت های مسلحانه اخیر در شهر اهواز که تصاویر آن در فضای مجازی منتشر شده بود و باعث سلب آسایش عمومی و جریح دار شدن احساسات مردم گردید گفت: دستگاه قضایی و نیروهای امنیتی و انتظامی حافظ مال و جان مردم است و چیزی که مردم را مکدر کرده است احساس نا امنی ، سلب آسایش عمومی و جریح دار شدن احساسات آنان بوده که روساء دادگستریها و دادستانها سراسر استان مواظف هستند در افزایش امنیت و احقاق حقوق عامه تلاشهای مضاعفی داشته باشند و خارج از نوبت به پرونده های مرتکبین جرایم خشن ، سارقین مسلح و مخلان نظم و امنیت عمومی مردم رسیدگی و در صدور کیفر خواست به اشد مجازات آنان را محکوم کنند.

رئیس دادگستری خوزستان در ادامه اظهار داشت: روساء دادگستریها و دادستانها توجه داشته باشند که نظارت مستمری در جزئیات پرونده های متهمین و مجرمین مخلان امنیت عمومی داشته باشند.

وی از اقدامات مطلوب نیروهای امنیتی و انتظامی خوزستان در زمینه ایجاد امنیت پایدار و مبارزه با مخلان نظم امنیت عمومی تقدیر کرد و اظهار داشت: دستگاه قضایی خوزستان با تمام توان با همکاری سایر سازمان‌ها و نهادها و همراهی مردم و مسئولان در راستای تأمین نظم و امنیت مطلوب و همچنین حفظ آسایش و آرامش جامعه تلاش کرده است.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام بهمنش معاون قضایی و نظارت بر دادگاه ها و حجاریان معاون آمار و فناوری دادگستری خوزستان به ارائه آمار عملکرد و اعلام نقاط قوت و ضعف و راهکارهای لازم در راستای بهبود آمار عملکرد و رفع نواقص و ایرادات موجود هر یک از حوزه های قضایی شوش ، حمیدیه ، ایذه ، هندیجان و شاوور پرداختند.

همچنین در این جلسه روساء دادگستری و دادستانهای حوزه های قضایی شوش ، حمیدیه ، ایذه ، هندیجان و شاوور به ارائه گزارش عملکرد ، مشکلات و کمبودهای دادگستری ، دادسراء و شورای حل اختلاف حوزه قضایی خود نمودند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری تحلیلی همگام نیوز