باهمت سازمان منطقه آزاد اروند آسیب شناسی فرهنگی خانواده باموضوعات: طلاق،اعتیاد،فضای مجازی وسواد رسانه ای با استفاده از کارشناسان واستاتید مربوطه در حوزه فرهنگی این سازمان استارت خورد اهمیت کار فرهنگی از منظر رهبر انقلاب اصلاح جامعه بدون اصلاح فرهنگ آن میسر نیست تلاش های اقتصادی و اجتماعی زمانی می توانند شاهد مقصود را در […]

باهمت سازمان منطقه آزاد اروند
آسیب شناسی فرهنگی خانواده باموضوعات: طلاق،اعتیاد،فضای مجازی وسواد رسانه ای با استفاده از کارشناسان واستاتید مربوطه در حوزه فرهنگی این سازمان استارت خورد

اهمیت کار فرهنگی از منظر رهبر انقلاب
اصلاح جامعه بدون اصلاح فرهنگ آن میسر نیست
تلاش های اقتصادی و اجتماعی زمانی می توانند شاهد مقصود را در آغوش بگیرند که الزامات مورد نظر آنها در فرهنگ جامعه نهادینه شده باشد.

ابعاد فرهنگ و تأثیر آن، بر خلاف باور برخی، به احداث مراکز آموزشی خلاصه نمی شود. گستره فرهنگ و کار فرهنگی از جزئی ترین فعالیت های فردی تا جدی ترین مسئولیت های اجتماعی کشیده شده است فرهنگ از اقتصاد هم مهمتر است
به همین دلیل ورود به عرصه فرهنگ و فعالیت های فرهنگی، به دلیل ابعاد گسترده آن، باید ورودی کارآمد، مداوم، همراه با مدیریت راهبری و در یک کلام حرکتی جهادی باشد..

در همین خصوص: حمید بحرینی مدیر توسعه فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند و ریاست ستاد هماهنگی کانون های مساجد منطقه
از تشکیل اولین جلسه شورای فرهنگی عمومی واقع در سازمان منطقه ازاد اروند به ریاست اقای زمانی در ایام الله دهه فجر خبر داد وگفت

به استناد نظام نامه فرهنگی قوانین مناطق ازاد رویکرد شورای فرهنگی عمومی بحث سیاست گزاری موضوعات فرهنگی و عمومی که بر اساس نظارت و ارزشیابی نهادهایی که فعالیت فرهنگی دارند یا به نحوی با این بحث مرتبط،هستند و همچنین ایجاد یکپارچگی و هماهنگی بین این نهادها می باشد.

وی ادامه داد:در اولین جلسه این شورا به آسیب شناسی فرهنگی خانواده خواهیم پرداخت که موضوعات طلاق ،اعتیاد ،فضای مجازی و سواد رسانه ایی با استفاده از کارشناسان و اساتید دانشگاه علوم وفنون دریایی ، نفت و علوم پزشکی خواهد بود.

بحرینی از برنامه تکریم از مادران شهدا در ۱۸بهمن ماه هم خبر داد و گفت : یک برنامه متمرکز با مشارکت بخش های مردمی وبنیاد شهید ابادان وخرمشهر ویژه ۴۰۰مادر شهید در سالن ۷۰۰نفره منطقه ازاد اروند برگزار خواهد شد.

بحرینی اظهار داشت :حوزه فرهنگی منطقه ازاد اروند تلاش دارد برنامه هایی ویژه کودک ونوجوان مثل برگزاری جشنواره ها با حضور مخاطبین کودک و نوجوان تعریف نماید. وی از دیگر برنامه های ویژه کودک و نوجوان به هفته های کتاب کودک در فواصل مختلف ، هنرهای فیلم کودک ، قرار کودکی با محوریت اشنایی کودک و نوجوان با فرهنگ و هنر در قالب یک نمایشگاه در ابان ماه ۹۹اعلام نمود.

بحرینی عنوان کرد:در راستای حمایت از هنرمندان بومی منطقه در نظر داریم شورای ارزش گزاری به اثار فرهنگی هنری دینی اثار این عزیزان با دعوت از انجمن مربوطه بررسی و حمایت خواهد شد.

ایشان در اخر از ظرفیت منطقه در حوزه شعر عربی وفارسی اشاره ای کرد وگفت: تصمیم داریم جشنواره ملی با محوریت شعر و ادبیات عربی و فارسی هم تهیه کنیم و انشاالله برنامه ها بسیار خوبی درخصوص جشنواره قرار کودکی در بحث اربعین حسینی که یک موضوع ملی و بین المللی است به لحاظ قرار گرفتن در کانال ورود و خروج زوار جهت استفاده از فرصت ها و اثرگزاری فرهنگی هنری دینی به نفع مردم خواهیم داشت..

  • نویسنده : اکبرکاویانپور
  • منبع خبر : پایگاه خبری تحلیلی همگام نیوز