رضا مردانی : مدیر کل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد اروند درگفتگوی خبری با پایگاه خبری تحلیلی همگام نیوز گفت: تشکیل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اروند یک حرکت مثبتی بود که در سال ۹۵اتفاق افتاد وطی تفاهمی که فی ما بین وزیر وقف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ومدیر عامل […]

 

رضا مردانی : مدیر کل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد اروند درگفتگوی خبری با پایگاه خبری تحلیلی همگام نیوز گفت:
تشکیل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اروند یک حرکت مثبتی بود که در سال ۹۵اتفاق افتاد وطی تفاهمی که فی ما بین وزیر وقف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ومدیر عامل منطقه ازاد اروند صورت گرفت این اداره کل تاسیس شود. مردانی تشکیل اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی اروند را یک اتفاق خوب بیان کرد وگفت:یکی از نکات بارز ان تسریع و تسهیل در امور فرهنگی وهنری است که از ان جهت که در دو بخش اجرای برنامه ها و مراسمات فرهنگی و هنری وبخش دیگر عمرانی فرهنگی کارهای زیادی صورت گرفته است. وی ادامه داد :برنامه های صورت گرفته نقطه امید و حلقه وصلی بین فرهنگ وهنر و مدیران منطقه ازاد از جمله معاونت فرهنگی ،معاونت حقوقی ، معاونت قران وعترت و معاونت امور مساجد بوده است. مردانی از شفاف و سریع بودن مجوزها تا اجرای برنامه ها و همچنین زمانبندی دسترسی فعالیت این حوزه به حوزه های فرهنگی و هنری خبر داد و گفت:این نکته را نباید فراموش کرد که منطقه ازاد اروند انصافا با مناطق ازاد دیگر متفاوت است زیرا که تعداد هنرمندان بیشتری را تحت پوشش دارد. و برنامه های اجرا شده از جمله برگزاری جشنواره های مختلف ،نمایشگاه ها، و در حوزه عمران فرهنگی توسعه وتجهیز وبازسازی مراکز فرهنگی و هنری بوده است . ایشان اظهار داشت : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه ازاد اروند به دوره نوجوانی خود رسیده است که هرچه به جلوتر میرویم ساختار ان بهتر شکل میگیرد که با کمک و حمایت های شخصی مدیر عامل سازمان جناب اسمعیل زمانی و معاونت فرهنگی مهندس تمیمیان کارهای بسیار بزرگی از جمله برگزاری ۲۲جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر و خروجی ان به جشنواره های استانی و جشنواره بین المللی فجر تئاتر می توان عنوان کرد. وی از دیگر کارهای صورت گرفته به صدور مجوز کانون اگهی وتبلیغاتی با کمترین زمان ، موسسات فرهنگی وهنری در شهر ابادان -خرمشهر و اجرای ۲۰الی۳۰ برنامه های بیشمار و موسسه طراحی مد ولباس ، جشنواره های فیلم و نقاشی ،خوشنویسی، نمایشی، مراسم ورود نمادین امام رضا (ع) و همچنین مراسمات اربعین حسینی سالار شهیدان در شلمچه اشاره کرد و گفت: در حوزه فرهنگی تشکیل باشگاهای کتابخانه در دو شهر ابادان و خرمشهر و کافه کتاب ها و جشنواره های شعر مثل بزرگداشت شیخ ابراهیم دیراوی و هنرهای فرهنگی با کشور عراق انجام شده است. وی خاطر نشان کرد :با توجه به اینکه روند فعالیت ها در این حوزه سیر صعودی داشتند و اداره کل ارشاد فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه در حال رشد ونمو می باشد ،لذا در حوزه فرهنگی و هنری در سال اینده با هماهنگی های که با معاونت فرهنگی و توسعه فرهنگی صورت گرفته چشم انداز برای سال اینده ترسیم شده که جلسات ان تشکیل گردید و انشاالله در سال اینده شاهد رویدادهای بزرگ فرهنگی و هنری در ابادان و خرمشهر خواهیم بود.

  • نویسنده : اکبر کاویانپور
  • منبع خبر : پایگاه خبری تحلیلی همگام نیوز