همگام نیوز/غلامعباس بهرامی نیا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از انجام اقدامات اولیه جبران خسارت سیل به جاده های استان خبر داد و اظهار کرد: اقدامات بلند مدت و تکمیلی با ابلاغ اعتبار آغاز خواهد شد. وی اظهار کرد: پیش از سیل و همزمان با آغاز آن، انجام اقداماتی از […]

  همگام نیوز/غلامعباس بهرامی نیا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از انجام اقدامات اولیه جبران خسارت سیل به جاده های استان خبر داد و اظهار کرد: اقدامات بلند مدت و تکمیلی با ابلاغ اعتبار آغاز خواهد شد.

وی اظهار کرد: پیش از سیل و همزمان با آغاز آن، انجام اقداماتی از جمله حفاظت از ابنیه فنی، انجام عملیات های پیشگیرانه برای کاهش خسارت در حوزه راه ها، ایجاد سیل بند و استحکام بخشی خاکریزها را در دستور کار خود قرار دادیم تا بخش قابل توجهی از جاده های استان دچار آبگرفتگی نشوند.

بهرامی نیا ادامه داد: با سیلابی شدن برخی مسیرها نیز با انجام اقدامات لازم، در کوتاه ترین زمان ممکن شاهد بازگشایی راه ها به ویژه راه های اصلی و شریانی همچون محور ترانزیتی اهواز-اندیمشک و جاده اهواز به آبادان بودیم.

وی با بیان اینکه در کنار سایر دستگاه های اجرایی، کمک رسانی به سیل زدگان را نیز در دستور کار خود قرار دادیم، افزود: با انجام اقدامات پیشگرانه از جمله مسدود کردن محورهای سیلابی و ایمن سازی جاده ها، سیل در خوزستان هیچگونه تلفات جانی نداشت.

بهرامی نیا اذعان کرد: در سیل خوزستان به  ۲۱۰۴/۳ کیلومتر راه شامل ۴۲ درصد راه اصلی و ۵۸ درصد راه فرعی و روستایی، یک هزار و ۱۰۳ ابنیه فنی، ۵۰۰ مترمربع ساختمان راهداری و ۳۶ دستگاه ماشین آلات آسیب وارد شد؛ برآورد خسارت های وارده به جاده ها و ابنیه های فنی استان صورت گرفت که طبق آخرین برآورد صورت گرفته، این خسارت به ۸۵۰ میلیارد تومان رسید.

وی با بیان اینکه میزان خسارت برآورد شده به وزارت راه و شهرسازی و استانداری خوزستان ابلاغ شده است، ادامه داد: در حال حاضر در دو بخش اقدامات کوتاه مدت و بلند مدت، فعالیت خود را آغاز کرده ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان، طول راه های مسدود شده استان در سیل را ۸۵۷ کیلومتر عنوان کرد و افزود: در طول این مدت با بکارگیری ۶۰۰ نیروی ستادی، متخصص و اپراتور ، ۳۴۰ دستگاه ماشین آلات، ۳ هزار تن مصالح سنگی، ۵ هزار تن مصالح سرباره، ۶۰ تن مصالح اساس، ۸۵۰ تن مصالح زیر اساس، ۵ دستگاه پل خرپایی، اقداماتی از جمله ۶۰ هزار مترمکعب اجرای خاکریز به منظور انحراف مسیر سیل، ۱۰۰کیلومتر اجرای سیل بند در سطح استان با همکاری سایر دستگاه ها، ۱۵۰مورد رفع انسداد محورهای مسدود ، ۲۱۵مورد هدایت آب های سطحی ، ۴۰۰ کیلومتر ترمیم محورهای تخریب شده یا آسیب دیده توسط سیل، ۳۷ مقطع ترمیم رانش محورها ناشی از بارندگی، ۵ هزار و ۳۷۵ تن آسفالت گرم برای لکه گیری سطح رویه راه و احداث ۲۰مورد راه دسترسی برای عبور موقت از سوی این اداره کل انجام شد.

بهرامی نیا تصریح کرد: در حال حاضر با استفاده از ظرفیت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ، اقدامات اولیه برای جبران خسارت سیل به جاده ها در حال انجام بوده و با ابلاغ اعتبار، اجرای اقدامات بلند مدت با برگزاری مناقصه آغاز خواهد شد.

وی تأکید کرد: تلاش می کنیم مشکلات اساسی در محورهای استان پس از ابلاغ اعتبار تا چندماه مرتفع شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اذعان کرد: در حال حاضر محور منتهی به مرز چذابه با توجه به اهمیت صادرات به صورت موقت بازگشایی شده است، اما با توجه به نزدیک شدن به اربعین حسینی، تلاش خواهیم کرد با انجام اقدامات لازم، تردد در این محور به صورت روان انجام شود.